گوگل شروع به حذف حساب های غیر فعال می کند که به مدت دو سال غیر فعال بوده اند. درباره تغییر سیاست و پیامد های آن بیشتر بخوانید.
گوگل خط مشی عدم فعالیت خود را برای حساب های شخصی گوگل به روز کرد.
توجه به این نکته مهم است که چگونه می تواند در هنگام استفاده از حساب Google بر پروتکل های تجاری تاثیر بگذارد.
برای درک سیاست جدید و اقداماتی که باید انجام دهید، ادامه دهید.
طبق این خط مشی، حساب هایی که به مدت دو سال استفاده یا وارد نشده اند، «حساب غیر فعال» تلقی می شوند.
چرا این مهم است؟
با خط مشی به روز رسانی شده حساب های غیر فعال، Google می تواند حساب و همه محتویات آن را حذف کند. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:
Gmail
Docs
Drive
Meet
Calendar
YouTube
Google Photos
مهم است توجه داشته باشید که تغییر خط مشی فقط به حساب های شخصی Google مربوط می شود. هر حسابی که برای مشاغل یا سازمان ها استفاده می شود تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
در حالی که این خط مشی بلافاصله اعمال می شود، Google حساب های غیر فعال را تا دسامبر ۲۰۲۳ حذف نخواهد کرد.
Google شروع به حذف حساب های ایجاد شده و هرگز استفاده نشده می کند قبل از انتقال به سایر حساب های غیر فعال.
گوگل همچنین خاطر نشان کرد که چندین اعلان از طریق ایمیل به آدرس ایمیل حساب و ایمیل بازیابی ارسال می کند.
تهدیدات امنیتی آنلاین همچنان یک مسئله بزرگ است. در حالی که Google برای محافظت از حساب یا کلاهبرداری های فیشینگ بر روی فناوری سرمایه گذاری می کند، هیچ چیز بی اشتباه نیست.
حساب هایی که برای مدت طولانی فعال نبوده اند بیشتر در معرض خطر یا ربوده شدن هستند. از نظر Google، این نوع از موارد بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند اگر:
از رمز های عبور قدیمی یا استفاده مجدد استفاده شده است
احراز هویت دو مرحله ای تنظیم نشده است
بررسی های امنیتی کمتر توسط مالک حساب
با تغییر خط مشی، Google شروع به حذف حساب های غیر فعال می کند تا به خطر افتادن حساب کاربر را کاهش دهد.
علاوه بر این، حذف حساب های غیر فعال میزان اطلاعات شخصی را که Google برای کاربران حفظ می کند کاهش می دهد و امنیت افراد را بیشتر می کند.
بنابراین، چه چیزی یک حساب فعال در نظر گرفته می شود ؟
اگر هر یک از اقدامات زیر انجام شود، Google حسابی را فعال می داند:
خواندن یا ارسال ایمیل از طریق جیمیل
استفاده از گوگل درایو
تماشای ویدئو های یوتیوب
دانلود یک برنامه در فروشگاه Google Play
استفاده از جستجوی گوگل (در حالی که وارد حساب کاربری گوگل شده اید)
ورود به برنامه شخص ثالث از طریق «ورود به سیستم با Google».
بسیاری از بازاریابان حساب های Google را راه اندازی می کنند تا ابزار های شخص ثالث را به یک حساب مرتبط کنند، مانند Looker Studio یا سایر ابزار های گزارش دهی. این حساب ها ممکن است به عنوان حساب های تجاری راه اندازی نشوند، به همین دلیل این به روز رسانی خطمشی مهم است.
در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که بازاریابان می توانند در حال حاضر برای اطمینان از فعال ماندن حساب Google نسبت به آنها اقدام کنند:
فهرست حساب های اشتراک گذاری شده Google مورد استفاده را تهیه کنید و آنها را مستند کنید (مخصوصا برای آژانس ها)
به هر حساب Google وارد شوید و احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید
ایمیل بازیابی اختصاصی تنظیم شده برای هر حساب را مستند کنید
اطمینان حاصل کنید که تمام تنظیمات حساب به روز هستند
این تضمین می کند که تمام اطلاعات لازم در محل است، به خصوص اگر گردش مالی در یک تجارت یا آژانس وجود داشته باشد. حساب ها را می توان در دراز مدت مورد استفاده قرار داد و تاثیر راه اندازی حساب های جدید را به دلیل کمبود اطلاعات داخلی مشترک کاهش داد.
یک فرآیند استاندارد و اسناد برای حساب ها برای امنیت محل کار (و شخصی) حیاتی است.
با انجام اقدامات بالا برای اطمینان از فعال و ایمن ماندن هر حساب Google مربوطه، خطر برخورد با یک حساب غیر فعال یا بدتر از آن یک حساب در معرض خطر را کاهش دهید.
منبع: searchenginejournal