معیارهای طلایی تشخیص موفقیت در پروژه های سئو

موفقیت پروژه سئو

آموزش سئو در ایران با درخواست‌های بسیار زیادی روبرو شده است چرا که مخاطبین به‌طور عینی موفقیت برندهایی مانند دیجی کالا، دیوار، وبین سئو، وبسیما و… را به خاطر سئو سایتشان مشاهده کرده‌اند و از درآمدهای نجومی آن‌ها شنیده‌اند؛ به غیر از این، سئو به دلیل تازه بودن و پر درآمد بودنش، علاقه‌مندان زیادی را در اقصی نقاط کشور جذب خود کرده است.

به احتمال زیاد اگر دوره‌های مختلف آموزش سئو در سراسر وب را مشاهده کرده باشید، متوجه‌ی وجود نداشتن محتوایی به‌نام گزارش به کارفرما شده‌اید، نبود همچین محتوای با ارزشی بر بازاریابی اینترنتی بیشتر و جلب اعتماد کارفرما، اثر منفی خواهد گذاشت.

در ادامه قرار است موفقیت در پروژه های سئو را باهم بررسی کنیم و عامل‌های اصلی که وبین سئو و شرکت‌های دیگری مانند نیوسئو، وبسیما، نوین و… برای گزارش دادن به مشتریانشان استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

همراه ما باشید تا شاخص‌های کلیدی عملکرد یا همان KPI را بررسی کنیم.

  1. بهبود رتبه کلمات کلیدی در نتایج

اگر آموزش سئو سایت دیده باشید یا خودتان یک کارفرما متخصص در این حوزه باشید می‌دانید که یکی از کلیدی‌ترین‌های SEO بهبود رتبه کلمات کلیدی در نتایج جستجو کاربران است. شما هر چقدر که به جایگاه اول نزدیک باشید طبیعتا وضع بسیار بهتری خواهید داشت و علاوه‌بر افزایش ورودی، به برندینگ خودتان نیز کمک کرده‌اید.

شانس اینکه جایگاه شما در عبارات کلیدی کم رقابت و بلند در صفحه اول یا حتی لینک اول باشد به دلیل رقابت پایین، بیشتر است. از طرف دیگر، برای اینکه در کلمات کلیدی پر رقابت و سخت رتبه خوبی کسب کنید، بر عکس کلمات کلیدی بلند و کم رقابت، باید تلاش بسیار زیادی کنید و یک استراتژی قوی بلند مدت برای سایتتان بچینید.

  1. افزایش بازدید سایت از طریق گوگل

یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که می‌توانید از طریق سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس به کارفرما گزارش دقیق بدهید. این شاخص افزایش بازدید سایت شما را نشان می‌دهد و برای ورود هر یک از کاربران یک سشن Session در نظر می‌گیرد. سشن به معنای ورود یک کاربر به سایت شما و انجام فعالیت‌هایی مانند اسکرول کردن، لایک و کامنت گذاشتن است.

 

شماره اول این لیست یکی از موارد اثر گذار در موفقیت پروژه سئو است. شما با استفاده از آموزش بازاریابی اینترنتی که در سطح اینترنت وجود دارد یا اگر که مسلط به این مهم هستید می‌توانید با ترکیب کردن آن با سئو، نرخ تبدیل کاربران را افزایش دهید.

 

بهترین روش برای افزایش ورودی، تولید کردن محتوا در خصوص سوال‌های مهم کاربران در حوزه‌های پر رقابت و پر سرچ است، اگر بتوانید خودتان را در رتبه‌های بالا نمایش دهید تاثیر مستقیمی بر نرخ کلیک، نرخ ورودی و نرخ تبدیل کاربران گذاشته‌اید.

 

افزایش بازدید سایت

 

  1. افزایش فروش و نرخ تبدیل کاربر

با گشت و گذار در اینترنت می‌توانید دوره‌های متعددی را در حوزه آموزش بازاریابی اینترنتی رایگان بگذرانید و با استفاده از سئو و UI/UX نرخ تبدیل کاربران را بالا ببرید.

Conversion Rate با استراتژی شما ارتباط مستقیمی دارد، برای مثال اگر بتوانید کاربران را بعد از ورود به سایت به موارد زیر جذب کنید:

  • پر کردن فرم
  • ثبت نام در سایت
  • خرید دوره آموزشی

نرخ تبدیل موفقی داشته‌اید. شما با تعیین Goal در گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارهای تحلیل و آنالیز سئو، می‌توانید درصد نرخ تبدیل کاربران را بدست بیاورید و با آنالیز آن‌ها به نرخ تبدیل بیشتر کمک کنید. با مشاهده آموزش بازاریابی اینترنتی به افزایش کانورسیشن ریت سایت خود کمک کنید.

  1. نرخ خروج از سایت یا همان باونس ریت

نرخ پرش یا باونس ریت درواقع معیاری است که درصد خروج کاربران را پس از باز کردن سایت شما و خروج از سایت شما بدون انجام هیچ فعالیتی به نسبت Session های کل نمایش می‌دهد.

زمانی که کاربر از سایت خارج می‌شود یا وقتی که یکی از صفحات سایت شما باونس ریت بالایی دارد به دلایل مختلفی بستگی دارند؛ برای مثال احتمالا آن صفحه آن چیزی نبوده که کاربر مد نظر داشته است، محتوای صفحه با محتوای تیتر مرتبط نبوده است یا از تصاویر، فونت و تبلیغات بد و زیادی در صفحه استفاده شده است. شما با تولید محتوا ارزشمند، سئو سفید و رابط کاربری مناسب و ایجاد جذابیت در سایت موفق خواهید شد که باونس ریت را به‌طور چشم‌گیری کاهش دهید.

اگر باز هم مشکلی در کاهش باونس ریت داشتید با مطالعه در بخش‌های آموزش سئو رایگان در سایت‌هایی مانند وبین سئو و نوین به جستجو کردن مشکلات و حل آنها بپردازید.

  1. میانگین زمان حضور کاربر در سایت

یکی دیگر از معیارهای سنجش عملکرد موفقیت پروژه سئو، میانگین حضور کاربر در سایت شما است. طبیعتا اگر سایت شما دارای محتوای ارزشمند و با کیفیتی باشد، به‌طور مستقیم در زمان حضور کاربر در سایت اثر گذار است.

به عمق محتوای خود توجه کنید و با آنالیز مکرر، وبسایت خود را بهبود ببخشید. شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌های مختلف در سایت و لینک‌سازی اصولی داخلی، زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش دهید.

زمانی که پروژه سئو سایتی را در اختیار دارید می‌توانید با ابزار آنالیز گوگل در قسمت Avg. Session Duration  این مورد را به کافرما گزارش دهید.

 

در این مقاله تیم وبین سئو همراه محمد نصیری تلاش کرده است که علاوه‌بر بیان شاخص‌های گزارشی، نکاتی را برای بهتر شدن عملکردتان نیز بیان کند. اگر مسلط به بازاریابی دیجیتال نیستید، برای ورود به کسب درآمدهای دیجیتال، آموزش دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنید و به یادگیری ادامه دهید تا بتوانید در این بازار پر تنش‌ورقابت، موفق ظاهر شوید.

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید