هر آنالیز فنی سئو فرصتی برای به حداکثر رساندن عملکرد و کیفیت یک وب سایت است. اما تنها در صورتی می تواند موفق شود که تعدادی از عوامل ضروری را در نظر بگیرد که اگر نادیده گرفته شوند، می توانند برای آن سایت در آینده دردسر ایجاد کنند.
ناتوانی در پوشش دادن این مسائل در آنالیز فنی می تواند مشتری شما را با سایتی مواجه کند که نمی تواند برای رتبه بندی رقابت کند یا به طور موثر ترافیک را هدایت کند.
در حالی که هیچ دو آنالیز فنی سئو هرگز یکسان نیستند، تمرکز بر پایبندی سایت به معیار های به خوبی تثبیت شده، پایه ای محکم برای محتوای با کیفیت بالا و عملکرد رقابتی قوی فراهم می کند.
برای اطمینان از دریافت بهترین نتایج ممکن، هر آنالیز سئو باید حداقل شش عامل کلیدی را پوشش دهد: بررسی crawlability ، بررسی ایندکس شدن صفحات سایت، رتبه بندی، سرعت سایت، تجربه کاربری و بررسی سئو on-page.
اگر موتور های جستجو نتوانند وارد سایت شما شوند، محتوای سایت نمی تواند رتبه بندی شود، و اگر دائما خطا ها، لینک های شکسته و ریدایرکت های بد را درگیر کنند، مشکل جدی برای سایت پیش میاد.
برای اطمینان از دسترسی کامل ربات ها و دسترسی بدون مانع، چند قدم اساسی بردارید.
اطمینان حاصل کنید که همه URL ها به طور کامل قابل ایندکس شدن هستند.
اطمینان حاصل کنید که همه URL های لینک داده شده بدون خطا هستند.
اطمینان حاصل کنید که همه صفحات به درستی لود می شوند.
اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات در نقشه سایت XML به درستی تعریف شده و بدون خطا هستند.
بررسی کنید که همه ریدایرکت ها بدون خطا به مقصد برسند.
مطمئن شدن از اینکه موتور های جستجو می توانند سایت را ببینند اولین کار هست، اما اگر نتوانند آنچه را که میبینند به درستی ایندکس کنند، به نقطه اول بر می گردید.
با توجه به عواملی که به احتمال زیاد از ایندکس جلوگیری می کنند، می توانید اطمینان حاصل کنید که ایندکس محتوا آسان است:
خطاهایی مثل خطای ۴۰۴
خطاهایی مثل ۵۰۳ سرور که نشان میده سرور در دسترس نیست
استفاده نادرست از تگ های nofollow
استفاده از جاوا اسکریپت به جای CSS برای ناوبری سایت
قرار گرفتن در صفحات اولیه نتایج موتورهای جستجو به محتوای با کیفیت نیاز دارد که با فاکتورهای رتبه بندی به اندازه کافی برای بهترین رقابت بهینه شده باشد.
در حالی که گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی هنگام ارزیابی محتوا استفاده می کند، برای سئو فنی، محتوا و لینک ها مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی هستند.
در حالی که گوگل از سال ۲۰۱۰ سرعت صفحه را به عنوان عاملی در عملکرد نتایج جستجو دسکتاپ در نظر گرفته بود، اما از سال ۲۰۱۸ سرعت صفحه موبایل را نیز در اولویت قرار داده است. رایانه شخصی یا تلفن، هیچ کس نمی خواهد بیشتر از آنچه باید منتظر بماند تا صفحه بارگذاری شود.
به همین دلیل است که تست های سرعت سایت هم در حین آنالیز سئو و هم در فواصل منظم پس از آن می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که می توانید هر گونه کندی بالقوه را قبل از اینکه به مشکلات عملکردی تبدیل شود، شناسایی و اصلاح کنید.
اگرچه ممکن است یک سیگنال رتبه بندی مستقیم نباشد، تجربه کاربر می تواند به طور قابل توجهی بر تبدیل ها تاثیر بگذارد.
نگه داشتن کاربران در یک سایت بی معنا و نا منظم نسبت به سایتی با رنگ بندی درخشان و هدف گیری شده و طراحی یکپارچه، دشوارتر خواهد بود.
نگاهی به نرخ پرش سایت و میانگین زمان در معیارهای صفحه در گوگل آنالیتیکس می تواند پایه ای محکم برای ارزیابی قابلیت استفاده از سایت به شما بدهد.
در حالی که رتبه بندی برای کلمات کلیدی غیر رقابتی ممکن است نسبتا سریع به دست آید، اما رتبه بندی برای کلمات کلیدی رقابتی تر به تلاش بیشتری نیاز دارد. آیا سایت از تکنیک های اساسی بهینه سازی در صفحه بهره می برد؟
هدف برای موفقیت با اطمینان از گزارش فنی SEO شامل بررسی برخی از عوامل بهینه سازی اولیه در صفحه است.
هدف گذاری کلمه کلیدی مناسب
عنوان صفحات
توضیحات متا
هدینگ های صفحات
لینک های خروجی به منابع معتبر
لینک های داخلی به صفحات مربوطه
بهینه سازی کد
از هر تکنیک و ابزاری که استفاده می کنید، هدف یک آنالیز فنی کار آمد و موثر، شناسایی و اجرای تغییراتی است که می تواند نتایج را بهبود بخشد، برنامه ریزی و صرف زمان لازم برای انجام توصیه های واضح و قابل دستیابی می تواند انجام آنالیز فنی سئو سایت را آسان تر کند و به هدایت سایت شما به موفقیت بیشتر کمک کند.