بروز رسانی های موتورهای جستجو، به عنوان مثال بروز رسانی پاندا منبع اصلی استرس برای هر سایتی است زیرا اغلب این بروزرسانی ها شبیه زلزله هستند – آنها رتبه شما را زیر و رو میکنند و تمام تلاش شما برای بالا بردن رتبه سایت تان از بین می رود. در حالی که این تغییرات اجتناب ناپذیر هستند و هیچ کاری برای جلوگیری از آنها وجود ندارد، اقداماتی وجود دارند که شما میتوانید برای کاهش اثر ضربه انجام دهید. اساسا، این باور وجود دارد که اگر شما بهترین روشها را دنبال کنید، از به روز رسانی در امان هستید ، اما در واقع اینطور نیست.
در اینجا چند پیشنهاد
( به علاوه بهترین روشهای کلاه سفید ) برای اینکه چگونه سایت شما را در برابر تغییرات الگوریتم موتور جستجو کم تر آسیب پذیر کند ، آورده شده است.
با این حال، قبل از اینکه ادامه دهیم، اجازه دهید روشن کنیم که
همه نوسانات ترافیک در نتیجه بروز رسانی الگوریتم های موتور جستجو نیستند.
به عنوان مثال، نوسانات فصلی
معمولا با تغییر الگوریتم به وجود نمیآیند. چنین تغییراتی برای کنترل سختتر
هستند چون به طور مشابه برای موتورهای جستجو، آنها نیز خارج از دسترس شما هستند و به همین دلیل است که ما در این مورد بحث نمیکنیم.
.
زمانی که میخواهید بر روی سئو سایت کار کنید و ترافیک از موتورهای جستجو را افزایش دهید، اولین ایده شما ممکن است این باشد که اگر شما بتوانید به دنبال کلمات کلیدی بیشتری قرار بگیرید،
ترافیک بیشتری خواهید داشت.
ممکن است به خصوص اگر کلمات کلیدی
ارتباط نزدیکی نداشته باشند
اما لزوما اینطور نیست.
شما ممکن است فکر کنید که وقتی وارد کلمات کلیدی جدید شوید، این کار باعث افزایش ترافیک خواهد شد ، اما در واقع این کلمات کلیدی جدید،
ربط کلمات کلیدی شما را کم خواهند کرد و در نتیجه ممکن است برخی از
ترافیک را از دست بدهید.
بنابراین قبل از این که برخی کلمات کلیدی جدید را هدف قرار دهید، همیشه آماده عقب نشینی باشید،
اگر نتیجه بدتر از انتظار باشد.
.
کلمات کلیدی طولانی نادیده گرفته میشوند زیرا آنها ترافیک زیادی را به عنوان
همتایان پرسود خود به ارمغان نمیآورند. با این حال، کلمات کلیدی طولانی بیشتر
در برابر تغییرات الگوریتم ها هستند.
ترافیک کلمات کلیدی طولانی کمتر در نوسان است چرا که رقابت کمتری وجود دارد. اگر کلمات کلیدی طولانی
را در حال حاضر حذف کردهاید ، بهینهسازی خود را برای آنها آغاز کنید.
.
کلمات کلیدی کمتر رقابتی ممکن است طولانی نباشد اما آن ها همچنین تمایل دارند که کمتر از بروز رسانی موتور جستجو رنج ببرند. به عنوان مثال،
اگر ۱۰ سایت وجود داشته باشند که برای یک کلید واژه رقابت میکنند، حتی اگر گوگل هم الگوریتم خود را به روزرسانی کند و به نتایج نزدیک شود، بدترین اتفاقی
که ممکن است برای شما رخ دهد، رتبه دهم است، که با کلمات کلیدی که صدها
سایت برای آن ها رقابت میکنند، امکان پذیر است.
.
همه فواصل مساوی بین پست های جدید میتواند سایت شما را حتی برای کلمات کلیدی که همیشه برای رتبه بندی خوب
به کار میرود ، دفن کند و حتی اگر هیچ الگوریتم موتور جستجو وجود
نداشته باشد.در حالی که شما نمیتوانید این تغییرات را صرفا با ارسال محتوای جدید در تمام زمان به سادگی شکست دهید، زیرا زمان برای پست های جدید در نظر گرفته میشود، محتوای جدید خون تازه است و ترافیک را به ارمغانمیآورد.
.
روزهایی که هر بک لینکی خوب بود به تاریخ پیوست. حالا ارتباط از سایت های بد و یا صرفا بیربط میتواند به شما آسیب برساند.
به همین دلیل است که شما باید تنها از
رده بندی بالا و سایت های مرتبط استفاده کنید.علاوه بر عصاره آن ها ، این سایت ها معمولا رده بندی
خود را از دست نمیدهند
و در نتیجه رتبهبندیها، کمتر نوسان خواهند کرد.
همچنین، زمانی که یک سایت لیست پیوندی را ایجاد میکند ، آنها به سختی آن را حذف میکنند تا از رتبه بندی ها محافظت کنند، چرا که برخی از سایت های دیگر این کار را انجام خواهند داد.
برای اجتناب از ارتباط با سایت های بد، میتوانید از ابزارهای مختلفی برای
کشف اینکه چه کسی لینک داده به شما استفاده کنید.
.
تمام ترافیک خود را از موتورهای جستجو دریافت نکنید. زمانی که شما شروع به تنوع منابع ترافیک میکنید، گزینه اول تبلیغات کلیکی است ( که هزینه دارد اما عموما ترافیک را به ارمغان میآورد ) و گزینه دوم وب سایت های ارتباط جمعی است. سایت هایی مانند Facebook، Twitter، Tumblr و غیره
برای استفاده رایگان هستند و اگر پست های شما محبوب شوند میتوانند
ترافیک زیادی برایتان بیاورند. با این حال، معمولا ترافیک سایت های اجتماعی مورد هدف قرار نمیگیرد و تبدیلات ممکن است پایین باشند اما هنوز این سایت ها جایگزین مناسبی هستند.
اگر نمیخواهید تاثیرات منفی الگوریتم را تا حداکثر
تجربه کنید، باید فعال باشید و قدمهای فهرست شده در این مقاله را بردارید. متاسفانه، حتی اگر این کار را بکنید، باز هم نمیتوانید بگویید که کاملا امن هستید
اما حداقل میتوانید سایت خود را در برابر تغییر الگوریتم ها کم تر آسیب پذیر کنید.