چک لیست سئو داخلی برای سال ۲۰۲۱

On-Page SEO

سئو داخلی (On-Page SEO) پایه و اساسی برای کسب رتبه بندی در هر وب‌سایتی است. به همین دلیل ما برای شما یک چک لیست سئو داخلی جامع از مهم‌ترین نکات آماده کرده‌ایم که با پیاده سازی آن‌ها بر روی وب‌سایت خود می‌توانید صفحات وب‌سایت را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی فرآیندی است که با پیاده سازی آن موتورهای جستجو درک کاملی از صفحات شما به دست خواهند آورد و شانس قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل برای وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند. سئو داخلی به مجموعه فرآیند‌هایی گفته می‌شود که هم به بهینه سازی ساختار کدهای سایت می‌پردازد و هم بر روی بهینه سازی محتوای درون صفحات نظارت دارد. در ادامه برای شما نکات مهم و تاثیرگذار عملی بر روی سئو داخلی سایت را توضیح خواهیم داد. سئو داخلی همواره مقدمه سئو خارجی سایت است از این رو تفاوت سئو داخلی و خارجی را می توان مشخص کرد.

 

تحقیق کلمه کلیدی مناسب

برای بهینه سازی محتوای صفحات ابتدا باید کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه را بدست بیاورید. با بدست آوردن کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که کاربران برای رسیدن به برند، محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند می‌توانید صفحات سایت خود را برای این کلمات بهینه سازی کنید و ترافیک بیشتری را بدست بیاورید.

 

از URLهای مناسب با سئو استفاده کنید

آدرس صفحات سایت یا همان URLها یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو وب‌سایت‌ها هستند. گوگل به URL صفحات سایت توجه می‌کند، به همین دلیل باید به درستی این بخش از سایت را بهینه سازی کنید. در URL صفحات باید از کلمات کلیدی استفاده شود، همچنین تا حد ممکن آن را کوتاه و توصیفی بنویسید.

 

بهنیه سازی تگ عنوان

تگ عنوان یکی از مهم‌ترین پارامترها در سئو داخلی سایت است. گوگل با استفاده از این بخش به موضوع صفحات سایت پی می‌برد. برای بهینه سازی تگ عنوان باید از کلمه کلیدی اصلی صفحه خود استفاده کنید. در ضمن این نکته را فراموش نکنید که تگ‌های عنوان خود را برای کاربران بنویسید، زیرا یکی از عوامل مهم در بهبود نرخ کلیک همین تگ عنوان است. سعی کنید از عنوان‌های توصیفی و جذاب استفاده کنید.

 

تگ عنوان

 

بهینه سازی تگ H1

تمامی صفحات سایت باید فقط یک تگ H1 داشتهباشند. برای اینکه صفحات سایت شما در موتورهای جستجو به بهترین شکل ممکن رتبه بندی کسب کنند باید به صورت تخصصی مرتبط با یک موضوع باشند. تگ‌ هدینگ H1 نیز موضوع اصلی هر صفحه را مشخص می‌کند. این تگ نیز یکی از بخش‌های مناسب برای هدف قرار دادن کلمه کلیدی صفحات شما می‌باشد. متن این تگ می‌تواند مشابه با متن تگ عنوان باشد یا اینکه از متنی متفاوت ولی دارای کلمه کلیدی در آن استفاده شود.

 

استفاده از ساب هدینگ‌ها

ساب هدینگ‌ها به منظم کردن محتوای شما کمک خواهند کرد. این نکته را به یاد داشته باشید که بلافاصله بعد از تگ H1 از تگ‌ H2 استفاده نکنید و محتوای متنی را بین این دو تگ به کار ببرید. از تگ‌های H2 برای مشخص کردن موضوعات و پاراگراف‌هایی که بر روی نکته خاصی از موضوع کلی صفحه متمرکز شده‌اند استفاده می‌شود. از این تگ‌ها باید به صورت سلسله مراتبی استفاده کنید و بلافاصله بعد از تگ H2 از تگ H4 استفاده نکنید بلکه از H3 باید استفاده شود.

این تگ‌ها محل مناسبی برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی اصلی، ثانویه و مترادف می‌باشند.

 

استفاده از کلمه کلیدی در ابتدای محتوا

بسیاری از اوقات این اتفاق به صورت طبیعی رخ می‌دهد و کلمه کلیدی اصلی در ابتدای محتوا ظاهر می‌شود. اما بعضی از افراد به این نکته دقت نمی‌کنند و با نوشتن مقدمه‌ای طولانی فراموش می‌کنند که از کلمه کلیدی در ابتدای محتوای خود استفاده کنند. پیاده سازی این نکته می‌تواند به بهبود سئو داخلی صفحه شما کمک بزرگی کند.

 

کلمه کلیدی

 

 

استفاده از لینک‌های خارجی

با لینک دادن به سایت‌های مرتبط با حوزه کاری خود، به گوگل سیگنال‌های اعتماد ارسال خواهید کرد و به نوعی موضوع وب‌سایت خودتان را بار دیگر به گوگل نشان خواهید داد. مرتبط نشان دادن وب‌سایت خود با سایر وب‌سایت‌های مرتبط و با کیفیت به رتبه بندی شما در گوگل نیز کمک خواهد کرد و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک بهتری از سایت شما داشته باشند.

 

لینک سازی داخلی

به هر محتوای جدیدی که منتشر می‌کنید دو یا سه لینک داخلی بدهید. یکی از مزایای لینک سازی داخلی این است که به ربات‌های موتور جستجو کمک می‌کند تا صفحات سایت شما را پیدا کنند. همچنین لینک‌های داخلی به سایت شما اجازه می‌دهد تا آتوریتی را در بین صفحات سایت پخش کند و به کسب رتبه بندی آن‌ها کمک کند. با استفاده از انکر تکست مناسب می‌توانید لینک سازی خود را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

 

بهینه سازی انکر تکست‌

انکر تکست به متن قابل کلیک در لینک اشاره دارد. سعی کنید از انکر تکست‌های عمومی به ندرت استفاده کنید و به جای آن از کلمات کلیدی مرتبط در لینک‌های داخلی خود استفاده کنید. انکر تکست‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی که صفحات سایت باید برای آن رتبه بندی شوند را شناسایی کنند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که از کلمه کلیدی صفحه مبدا در انکر تکست لینک به هیچ وجه استفاده نکنید. این کار باعث تضعیف سئو داخلی صفحه مبدا شما می‌شود.

 

نوشتن محتوای طولانی

به عنوان یک قاعده کلی سعی کنید که تمامی محتوای صفحات مقالات وبلاگ خود را بیش از ۱۱۰۰ کلمه بنویسید. به شما توصیه می‌کنیم که برای صفحات لیندینگ خود نیز از محتوایی غنی که بیش از ۸۰۰ کلمه باشد استفاده کنید. محتوای طولانی هم به کسب رتبه بندی صفحه شما کمک می‌کند و هم مخاطب را به شکل طولانی‌تری در صفحه شما نگه می‌دارد.

محتواهای طولانی نسبت به سایر محتواها از شانس دریافت بک‌لینک بیشتری برخوردار خواهند بود. در ضمن گوگل نیز به صفحاتی که دارای محتوای با کیفیت و طولانی هستند بیشتر علاقه‌مند است. البته طول محتوای خود را به میزان مناسبی نگه دارید تا بازدید کننده از خواندن آن خسته نشود.

 

بهینه سازی توضیحات متا صفحه

توضیحات متا تاثیر چندانی بر روی سئو صفحه شما ندارند، اما می‌توانند نرخ کلیک شدن صفحات شما را به حد قابل قبولی بهبود ببخشند. این نکته را به یاد داشته باشید که برای هر صفحه از توضیح متا منحصر به فرد و کپی نشده‌ای استفاده کنید. همچنین طول توضیح متا صفحات خود را بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ حرف نگه دارید تا به شکلی کامل در صفحه نتایج موتور جستجو به نمایش درآید.

 

استفاده از پروتوکل SSL

یکی از نکات مهم امنیت صفحات سایت می‌باشد. گوگل صراحتا اعلام کرده است که یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی صفحات سایت، استفاده از پروتوکل SSL می‌باشد که استفاده از آن Http را به HTTPs تغییر می‌دهد و در اول URL سایت یک قفل سبز رنگ به نمایش درمی‌آرود. کاربران نیز به سایت‌هایی ایمن که از این پروتوکل استفاده کرده باشند علاقه بیشتری دارند و با اعتماد به نفس بیشتری اطلاعات شخصی خود را وارد این وب‌سایت‌ها می‌کنند.

 

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر برای انتقال اطلاعات و خارج کردن محتوای صفحات از یکنواختی راهی بسیار مناسبی هستند. اما باید از تصاویر بهینه شده در صفحات سایت خود استفاده کنید. در ابتدا حجم و ابعاد تصاویر خود را کاهش دهید. سعی کنید از تصاویری با فرمت PNG یا JPG استفاده کنید. قبل از وارد کردن تصاویر به سایت از اسمی توصیفی و انگلیسی برای تصاویر خود استفاده کنید و بعد از قرار دادن آن‌ها در صفحه از متن ALT بهینه شده با کلمه کلیدی برای تصاویر سایت خود بهره ببرید.

 

سرعت سایت خود را بهینه کنید

یکی از نکات مهمی که کمتر وب‌مستری به آن توجه می‌کند بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحات است. کاربران علاقه‌ای به صبر کردن بیش از ۳ ثانیه برای لود صفحه مورد نظر خود ندارند. اگر صفحات سایت شما بیش از ۳ ثانیه برای لود شدن زمان لازم دارند، احتمالا در آینده بازدیدکنندگان و رتبه بندی خود را از دست می‌دهید.

 

استفاده از طراحی واکنشگرا

با توجه به اینکه اکثریت جستجوهای صورت گرفته در وب با استفاده از گوشی‌های موبایل انجام می‌شود، داشتن صفحاتی واکنشگرا یک الزام محسوب می‌شود. گوگل نیز به این نکته توجه می‌کند و از قرار گرفتن صفحاتی که برای صفحه نمایش گوشی‌های همراه بهینه نشده‌اند در جستجوهای موبایل جلوگیری می‌کند.

صفحات سایت خود را برای تمامی دستگاه‌ها و مرورگرها بهینه سازی کنید تا کاربر در هنگام مشاهده سایت شما، محتوای صفحات به درستی ببیند.

رعایت موارد مربوط به سئو داخلی از الزامات اولیه و مهم برای هر پروژه سئو می باشد که باید به صورت کامل بررسی و رعایت شود. با رعایت کامل موارد سئو داخلی می توانید از هزینه های آف پیج خود کم کنید.

شرکت دیجیتال مارکتینک آساوب با رویکرد پیشرفته تمانی اقدامات سئو سایت از جمله سیئو داخلی و خارجی را به صورت حرفه ای انجام می دهد. آدرس سایت آساوب: asaweb.net

لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید