حتی برای متخصصان با تجربه سئو ، بهینه سازی موتورهای جستجو میتواند گیج کننده باشد.
صدها ازعوامل مختلفی وجود دارد که میتوانند وارد سیستم شما شوند،
و آن عوامل اغلب بدون هشدار تغییر میکنند
در حال حاضر شما نتایج ثابتی را مشاهده کردهاید
، اما ناگهان ترافیک واقعی شما کاهشیافته است
. چه دلیلی میتواند وجود داشته باشد ؟ پاسخ بستگی به این دارد که این کاهش چقدر شدید است. اگر به کاهش ۱۰ درصد یا کمتر توجه کنید
، احتمالا چیزی برای نگرانی وجود ندارد؛
شما باید انتظار داشته باشید که برخی از نوسانات طبیعی ناشی از نو شدن شاخص، رقبای جدید و عوامل جدید است
در نهایت، اگر ترافیک شما تقریبا به چیزی برسد ( که بسیار نادر است )، شما یک مشکل
جدی دارید. اینمیتواند به این معنی باشد که سایت شما با یک جریمه گوگل مواجه است
اگر در حال حاضر در حد وسط قرار دارید، به دنبال لینک های ورودی “ بد “ خود باشید که توسط گوگل در نظر گرفته میشوند، هر گونه تغییر محتوای جدید به سایت شما که ممکن است
url صفحه شما را تغییرداده و یا به روز رسانی گوگل جدید که ممکن است رتبه شما را به طور قابل توجهی تغییر داده باشد
.
اگر صفحات شما در جستجوی گوگل ظاهر نشوند، به این معنی است که آنها شاخص گذاری نشده اند. اگر یک سایت جدید
ایجاد
کردهاید، نگران نباشید معمولا بین چهار تا ۲۸ روز
طول میکشد تا گوگل محتوای وب جدید را ایندکس کند. اگر میخواهید فرآیند را سرعت دهید،
میتوانید یک نقشه سایت XML را از طریق کنسول جستجو خود ثبت کنید
اگر هنوز هم با صفحات مشخص خود دچار مشکل شدهاید، فایل robots.txt خود را چک کنید تا مطمئن شوید که سایت شما از دید روبات های گوگل مسدود نباشد. به عنوان آخرین راه، برای اشاره دقیق به علت ریشه ای این مشکل، خطای crawl ها را در کنسول جستجوی گوگل چک کنید.
.
اگر یک لینک را برای سایت خود ایجاد کردید، اما ناگهان از بین رفت، راهحل معمولا ساده است: سایت که میزبان آن
بود آن را حذف کرد. ممکن است این سایت ارتباط بیربط را پیدا کرده باشد ، ممکن است محتوای شما را به طور کامل حذف کرده باشد یا ممکن است آن را با یک لینک “ nofollow “ جایگزین کرده باشد.
با ناشر چک کنید، و سعی کنید جای دیگری یک لینک جایگزین بسازید.
.
طبیعی است که انتظار کمی نوسانات در رتبهبندی ها را داشته باشیم. در واقع، اگر رتبهبندی ها اصلا تغییرنکرده باشند، عجیب خواهد بود.
با چک کردن rankings هر روز خود را سردرگم نکنید به جای آن برای یک چک هفتگی یا ماهانه آماده شوید. همانند بازار سهام، رتبهبندی ها به مرور زمان بالا و پایین میروند
با این حال، اگر با نوسانات شدید ( فراز و نشیب های شدید بر یک اساس منظم روبرو شدید )، مشکل این است که چیزی در استراتژی شما متناقض است
( مثل فرق تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید، یا تولید محتوا هم کیفیت پایین و هم کیفیت بالا ).
.
این یک مسئله باز تری نسبت به بقیه در این فهرست است. اگر شما فقط یک کمپین را شروع کردید، به یاد داشته باشید که خدمات سئو یک استراتژی بلندمدت است ، و بسته به جایگاه شما، بودجه و رقابت، ممکن است چند ماه صبر کنید تا نتایج را ببینید.
.
در مرحله چهار پاسخ را به “ رتبهبندیها “ نگاه کنید. بیثباتی برای رتبهبندیها مشخص نیست؛ بلکه
بر ترافیک شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. با این حال، ترافیک بیشتر مورد توجه قرار میگیرد اینها جزر و مد کسب و کار شماست.
.
این یک مساله تجزیه و تحلیلی مانند سایر موارد موجود در این فهرست نیست، اما سرعت سایت شما
تاثیری بر رتبه بندی ها و عملکرد شما دارد. اگر شما میدانید سرعت بارگذاری
سایت شما یک مشکل است، اما نمیتوانید آن را سریع تر کنید، کاهش اندازه تصاویر سایت خود را در نظر بگیرید و پاک کردن پلاگین های غیر ضروری،حذف پیش نویس ها،استفاده از پلاگین کش و ارتقای هاست
اینها تنها مسائلی نیستند که میتوانید به هنگام
مدیریت یک کمپین سئو سایت به کار ببرید، اما برخی از
معمول ترین آنها هستند. ممکن است راهحل شما واضح نباشد
، اما تا زمانی که کار را ادامه میدهید،سرانجام علت ریشه ای را پیدا خواهید کرد