سئو چیست؟ راهنمای سئو با ارائه نکات مفید

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند تکنیکی ، تحلیلی و خلاقانه برای بهبود قابلیت دید یک وب سایت در موتورهای جستجو است. وظیفه اصلی سئو هدایت ترافیک مفید به مکانی است که به فروش تبدیل شود . نکاتی در این صفحه مطالعه خواهید کرد که به شما کمک می کند که یک وب سایت با سئو خوب را ایجاد کنید.

 

در شرایط ساده ، SEO با نشان دادن محتوای شما به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که بهترین نتیجه برای موضوع در دست است .

 

این به این دلیل است که تمام موتورهای جستجو هدف یکسانی دارند : برای نشان دادن بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج برای کاربران خود .

 

اگر می‌ خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به صفحات وب خود وارد کنید ، باید آن را درک کنید و به الگوریتم Google توجه کنید .

 

از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم های رتبه‌ بندی متفاوت دارند ، نمی‌ توان همه آن‌ ها را در این راهنما پوشش داد .

 

بنابراین ، به سمت جلو پیش می‌ رویم ، بر روی نحوه رتبه‌ بندی بزرگ‌ ترین موتور جستجو تمرکز خواهیم کرد : گوگل .

 

سئو چیست ؟

 

کدام مسائل سئو بیشتر مهم است؟

 

این ها چیزهایی هستند که اگر به درستی انجام دهید در سئو سایت موفق خواهید شد

 

سایت خود را مسدود نکنید

 

بازدید کننده وب سایت را سردرگم نکنید

 

گوگل را از منابع crawling در سایت خود مسدود نکنید و یا عناصر ویژه‌ ای را در صفحه خود ترسیم نکنید.

 

طراحی ریسپانسیو بر روی موبایل و دسکتاپ داشته باشید

 

محلی باشید که به مشتری هدف خود مراجعه کنید.

 

سایت خود را در کنسول جستجو مانند ابزارهای گوگل سرچ کنید

 

عبارت کلید واژه خود را حداقل یک‌ بار در عنوان صفحه قرار دهید

 

عبارت کلید واژه خود را حداقل یک بار در محتوای اصلی صفحه قرار دهید

 

از پر کردن محتوای کلید واژه‌های کلیدی خود داری کنید

 

شرح meta description بهینه ایجاد کنید

 

اطمینان حاصل کنید که محتوای اصلی صفحه با کیفیت بالا و توسط یک متخصص حرفه ای نوشته شده است. اگر محتوای شما به طور ارگانیک به اشتراک گذاشته نشود ممکن است یک مشکل کیفی محتوا داشته باشید.

 

اطمینان حاصل کنید کلمات کلیدی که می خواهید برای آن ها رتبه بندی کنید در سایت شما وجود دارد. کیفیت رقابت برای این رتبه بندی ها مشخص می کند که شما چقدر به تلاش نیاز دارید.

 

از کلمات مترادف و مشترک در صفحه خود استفاده کنید

 

اضافه کردن ارزش به صفحات با تصاویر ، ویدئو ، جداول

 

بهینه سازی برای افزایش رضایت کاربر (به عنوان مثال افزایش زمان حضور در صفحه یا سایت)

 

بروز رسانی محتویات مهم در سایت چند بار در سال

 

اصلاح کردن محتویات قدیمی سایت

 

از انتشار صفحات ضعیف خودداری کنید

 

تاریخ تغییر صفحه یا انتشار مطلب قرار گیرد

 

محتوای اصلی را فدای صفحات نا مربوط و تبلیغات نکنید

 

پیوند به مطالب مرتبط در سایت خود با متن مفید

 

از یک اسکرول ساده در سایت خود استفاده کنید

 

ایجاد صفحات با توصیه‌های W۳C در مورد HTML ، ، متن و غیره

 

ایجاد صفحات برای برآورده کردن بهترین شیوه ها و توجه به چیزی که بازدیدکنندگان وب سایت را اذیت می کند.

 

ایجاد صفحاتی که در آن محتوای اصلی صفحه اولویت داده می شود و تبلیغات آزار دهنده را حذف می کند ( به خصوص در تلفن همراه )

 

تهیه وب سایتی که توصیه‌های فنی گوگل را انجام می‌دهد.

 

اطمینان از لود سریع صفحات وب بر روی موبایل و دسکتاپ

 

اگر می‌توانید عبارت کلیدواژه را در نشانی اینترنتی کوتاهی بگنجانید

 

استفاده از عبارت کلیدواژه در انکر تکست داخلی که به این صفحه اشاره دارد (حداقل یکبار)

 

استفاده درست از تگ هدینگ

 

اطمینان حاصل کنید محتوای اصلی تمام صفحات سایت

 

دارای کیفیت بالا هستند.

 

اطمینان حاصل کنید که شیوه‌ های قدیمی SEO  از سایت حذف شده اند

 

از اجرای روش‌ های قدیمی SEO در کمپین های جدید اجتناب کنید

 

disavow کردن بک لینک های بی کیفیت

 

ارائه روشن از مالکیت دامنه وب سایت ، کپی‌ رایت و اطلاعات تماس در سایت

 

زمانی که به اندازه کافی خوب کار کردید، محتوای خود را در شبکه‌ های اجتماعی اصلی به اشتراک بگذارید.

 

گرفتن بک لینک از وب سایت‌ های معتبر

 

نظارت بر هر گونه تولید محتوا توسط کاربر در سایت شما، به این دلیل که به عنوان بخشی از محتوای سایت خودتان در نظر گرفته می‌شود.

 

توجه به مسائل امنیت سایت مثلا https

 

سئو

انواع سئو

 

اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص در Google رتبه کسب کنید ، باید سئو را انجام بدهید. خدمات سئو به دو دسته کلی تقسیم می شود:

 

  • سئو داخلی سایت
  • سئو خارجی سایت

 

سئو داخلی سایت (On-page SEO)

 

SEO داخلی سایت فرآیند بهینه سازی عناصر وب سایت است. هنگام انجام این کار ، عوامل خاصی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. همه این عناصر چیزی است که شما می توانید به عنوان کاربر نهایی کنترل کنید. جنبه های سئو داخلی سایت عبارتند از:

 

تحقیق کلمات کلیدی

 

قبل از هر کاری با وب سایت خود ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید برای چه کلمات کلیدی می خواهید رتبه کسب کنید. برای انجام این کار ، شما باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید. در این فرآیند ، شما کلید واژه های اصلی و ثانویه را انتخاب می کنید که در مورد آنها محتوا ایجاد می کنید.

 

اجزای اولیه برای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از :

 

  • میزان جستجو
  • رقابت
  • مرتبط بودن

 

همچنین می توانید برای جستجوی کلمات کلیدی از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner استفاده کنید. پس از انتخاب کلمات کلیدی ، می توانید پیش بروید و شروع به بهینه سازی صفحات خود برای این کلمات کلیدی کنید.

 

تگ تایتل

 

تگ عنوان خلاصه ای از محتوای وب سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو نشان می دهد. همچنین بر نرخ کلیک تاثیر می گذارد و مهمترین عامل سئو داخلی سایت است. موتورهای جستجو ۵۰ تا ۶۰ حرف اول تگ عنوان را نمایش می دهند.

 

متا دیسکریپشن

 

توضیحات متا توضیح طولانی تری نسبت به تگ عنوان است که محتوای یک صفحه وب سایت را خلاصه می کند. آنها همچنین در نتایج صفحه موتور جستجو نمایش داده می شوند. در مقایسه با تگ تایتل ، یک توضیح متا به کاربران درک بیشتری از آنچه در مورد صفحه وب سایت شما است ، می دهد. توضیحات متا همچنین بر نرخ کلیک تاثیر می گذارد.

 

ساختار URL

 

URL مخفف Uniform Resource Locator است. بهترین روش استفاده از URL های سازگار با SEO است ، زیرا به شما در درک اینکه صفحه وب سایت چیست کمک می کند. ساختار نامناسب URL یک مسئله مهم در SEO است ، که ممکن است منجر به پایین آمدن رتبه وب سایت شما شود.

 

تگ های هدر

 

برچسب های هدر به شناسایی عناوین و عنوان های فرعی محتوای شما کمک می کند. سلسله مراتب تگ های هدر از H1 به H6 می رود. H1 عنوان اصلی یک صفحه است ، برچسب H2 زیر عنوان H1 است و غیره. این برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا مطالب را بهتر بخوانند و درک کنند.

 

لینک های داخلی

 

پیوندهای داخلی پیوندهایی هستند که صفحات وب را با هم در وب سایت شما پیوند می دهند. آنها به کاربران امکان می دهند از طریق وب سایت پیمایش کنند. آنها همچنین برای گسترش ارزش ویژه لینک (ارزش منتقل شده از یک وب سایت به سایت دیگر) مفید هستند.

 

استفاده کلمات کلیدی

 

یک موتور جستجو با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP) وب سایتی را جستجو می کند. NLP به موتورهای جستجو کمک می کند تا به دنبال محتوا و کلمات کلیدی باشند.

به عنوان مثال: اگر وب سایت شما در مورد دیجیتال مارکتینگ است و شما فقط از کلمه کلیدی “دیجیتال مارکتینگ” در آن استفاده کرده اید ، پس احتمال رتبه بندی بالای شما برای این کلمه کلیدی کم است. افزودن کلمات کلیدی مرتبط از جمله انواع دیجیتال مارکتینگ و غیره مهم است.

 

سایت مپ

 

نقشه سایت راهی برای سازماندهی وب سایت است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند ساختار وب سایت را درک کنند. نقشه سایت دو نوع است:

 

نقشه سایت HTML: برای انسان طراحی شده است

 

نقشه سایت XML: برای خزنده ها طراحی شده است

 

اکنون که درک روشنی از سئو داخلی سایت دارید ، اجازه دهید در مورد بخش سئو خارجی سایت بحث کنیم.

 

سئو خارجی سایت (Off-page SEO)

 

سئو خارج از سایت یکی دیگر از مراحل بهبود رتبه شما در صفحه نتایج موتور جستجو است. همچنین به تقویت اعتبار وب سایت شما و ایجاد حس اقتدار دامنه و قابلیت اطمینان کمک می کند. از دیگر مزایای سئو خارج از سایت می توان به افزایش میزان بازدید ، رتبه صفحه و آگاهی از برند اشاره کرد.

 

لینک سازی

 

سئو خارج از سایت بیشتر با لینک سازی ارتباط دارد. ایجاد لینک روند دستیابی به لینک از وب سایت های دیگر به سایت شما است. این نیز به عنوان لینک سازی خارجی شناخته می شود. کلید لینک سازی همیشه محتوا است. از نظر سئو داخلی سایت ، داشتن محتوای با کیفیت به شما امکان می دهد آن را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. از طریق استراتژی SEO خارج از سایت ، داشتن محتوای با کیفیت بالا سایت های دیگر را قادر می سازد تا به سایت شما لینک دهند.

 

در اینجا چند استراتژی برای ایجاد لینک وجود دارد:

 

ایجاد محتوای با کیفیت بالا – اگر محتوای اصلی ، ساختار مناسب و خوانا داشته باشد سایت های دیگر به سایت شما لینک می دهند.

 

تعامل خارج از سایت – زمان زیادی را در وب سایت های مشابه وب سایت خود بگذرانید. می توانید سایت های دیگری را که دارای محتوای مرتبط هستند جستجو کنید. شما می توانید مطالب خود را با آنها به اشتراک بگذارید آنها نیز می توانند مطالب خود را با شما به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید از طریق شبکه های اجتماعی و همکاری با وبلاگ نویسان به تعامل خارج از سایت خود دست پیدا کنید.

 

گوگل چگونه وب سایت ها را رتبه بندی می کند؟

 

رتبه بندی وب سایت ها اساسا بر اساس رقابت بین صفحات وب سایت شما و سایر صفحات وب برای یک کلمه کلیدی خاص است. صفحات وب که بهترین روش ها را دنبال می کنند از همه صفحات وب دیگر در این رقابت پیشی می گیرند و برای این کلمات کلیدی در رتبه بندی قرار می گیرند.

 

موتورهای جستجو مانند Google سه مرحله اساسی را برای رتبه بندی یک وب سایت دنبال می کنند. آن ها هستند:

 

خزیدن

 

موتورهای جستجو دارای ربات هایی هستند که یک وب سایت را اسکن می کند ، محتوای وب سایت را کپی می کند و آن را در فهرست موتور جستجو ذخیره می کند.

 

ایندکس

 

نمایه سازی یا ایندکس شدن روش افزودن صفحات وب به نتایج جستجوی Google است. اگر وب سایت شما در فهرست موتور جستجو نیست ، هیچ کس نمی تواند وب سایت شما را پیدا کند.

 

رتبه بندی

 

وقتی چیزی را در Google تایپ می کنید ، مرتبط ترین وب سایت ها در نتایج جستجو ظاهر می شوند. این نتایج بر اساس عوامل مختلفی مانند مکان کاربر ، زبان ، تجربه و غیره است.

 

فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی وجود دارد – مرتبط بودن یک جنبه مهم است. با این حال ، شما همچنین باید از سریع بودن بارگذاری صفحه برای کاربر نهایی مطمئن شوید. گوگل همچنین فاکتورهای دیگری مانند مدت زمان ماندن شخصی در وب سایت و نرخ پرش را نیز در نظر می گیرد (ترک سایت پس از مشاهده فقط یک صفحه).

 

زبان و موقعیت مکانی نیز در رتبه بندی نقش حیاتی دارند. به عنوان مثال ، اگر در ایران جستجو کنید ، نتایج متفاوت از نتایج در هند خواهد بود. این به این دلیل است که گوگل ربات های مختلفی را دارد که در زمان های مختلف صفحات مختلف را بررسی می کنند و ایندکس گوگل به طور مداوم به روز می شود. با این حال ، در زمان واقعی همگام سازی نمی شود.

 

برای توضیح بیشتر ، اگر وقتی در تهران هستید در “کافه ها” جستجو می کنید ، نتایج متفاوتی خواهید دید. اکنون اگر در “بمبئی” در “کافه ها” جستجو کنید ، نتایج متفاوتی را خواهید دید.

 

چرا سئو به این اهمیت است ؟

 

اگر وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نکنید، ریسک از دست دادن مشتریان احتمالی و فرصت به رقبای خود داده اید، زیرا وب سایت آنها در موتورهای جستجو مهم تر به نظر می‌ رسد. به این فکر کنید که هر روز چند بار به گوگل می‌ روید تا از آخرین اخبار تکنولوژی باخبر شوید و یا در کجا می‌ توانید صندلی های جدید با قیمت مناسب بخرید. زمانی که فردی به دنبال اطلاعاتی می‌گردد که مربوط به محصولات و خدمات شما باشد، می‌خواهید سایت شما را در صدر نشان دهد.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که ۹۱ درصد ترافیک از گوگل به وب سایت‌ هایی می‌رود که در صفحه اول ظاهر می‌ شوند.

 

موتورهای جستجو چگونه جایگاه سایت شما را تعیین می کنند ؟

 

موتورهای جستجو از الگوریتم‌ ها برای کمک به تامین اطلاعات مربوط به جستجوی افراد استفاده می‌ کنند.

 

برای اینکه مطمئن شوید که وب سایت شما در صفحه ۱ به جای ۲۷ ظاهر می‌ شود، باید بر روی موضوعات مهم مربوط به کسب‌ و کار خود تمرکز کنید.

 

اقتدار وب سایت شما از طریق عوامل محلی و بیرونی تعیین می‌ شود.

 

سئو داخلی , موتورهای جستجو رتبه ‌بندی بالاتری را به وب سایت‌ هایی می‌ دهند که به طور منظم محتوای جدید را در یک موضوع خاص منتشر می‌ کنند. برای مثال ، اگر شما یک آژانس املاک و مستغلات دارید، با انتشار پست‌ های وبلاگ منظم در مورد خرید خانه باعث ایجاد قدرت آنلاین سایتتون خواهید شد.

 

سئو خارجی,  موتورهای جستجو مانند این هستند که ببینند وب سایت‌ ها به غیر از وب سایت خود شما به وب سایت‌ هایی دیگر متصل می‌ شوند. هنگامی که وب سایت‌ های دیگر به محتوای شما لینک می‌ دهند و یا افراد محتوای شما را در رسانه‌ های اجتماعی به اشتراک می‌ گذارند ، شانس بهتری برای کسب رتبه در نتایج جستجو دارید.

 

چطور میتوانید با سئو شروع کنید ؟

 

تاثیر موتورهای جستجو زمان می‌ برد، اما وقتی شما شروع به رسیدن به یک مخاطب مربوطه می‌ کنید، هزینه ها کاهش می‌ یابد. بازگشت به نمونه املاک و مستغلات،

 

بجای نوشتن فقط نکات مربوط به خرید خانه، مطالبی را در وب سایت خود منتشر کنید که به سوالات خاص مربوط به مخاطبین خود پاسخ می‌ دهد. چیزهایی مانند: بهترین زمان برای خرید خانه در تهران یا پیش‌ بینی بازار مسکن در سال جدید و زمانی که مطلب را منتشر کردید ، آن را در رسانه‌ های اجتماعی تبلیغ کنید .

 

این راهنما تنها نقطه شروع برای کشف سئو است . اما چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد.