بهینه سازی سایت در گوگل

بهینه سازی سایت در گوگل

بهینه سازی سایت در گوگل

مهمترین فاکتورهای بهینه سازی سایت در گوگل کدامند و چگونه می توان فهمید که چه عواملی در بهینه سازی موتورهای جستجو تاثیر گذار است؟
در این مقاله لیست کاملی از عواملی که باعث رتبه بندی سایت شما می شود جمع آوری شده است.
برخی از آن ها ثابت شده اند و برخی نیز جای بحث دارند. همه ی آن ها را می توانید در اینجا پیدا کنید.
۱- سن دامنه: مت کاتز در  ویدئو منتشره شده می گوید:
تفاوت بین دامینی که ۶ ماه تا یک سال دارد، زمان زیادی نیست، این مورد شاید اهمیتی نداشته باشد ولی سن دامنه نیز یکی از ملاک های رتبه بندی است.
۲- کلمات کلیدی در دامنه های سطح بالا ظاهر می شود:
یا بهتره بگم بودن کلمه کلیدی در دامنه باعث افزایش رنک میشه؟
از کلمات کلیدی به صورت افراطی استفاده نکنید، اما خوب است که از کلمات کلیدی در دامین خود استفاده کنید.
۳- کلید واژه اولین کلمه در دامین:
دامنه ای که با یکی از کلید واژه های هدف خود آغاز می شود یک سطح بالاتر از سایت هایی است که هیچ کلید واژه ای در میان یا آخر دامنه ی خود ندارند.
۴- طول ثبت دامنه: یکی از اختراعات گوگل:
ارزش دامنه (به صورت قانونی) هایی که به صورت چند ساله اجاره می شوند در حالی که ورودی غیر قانونی دارند ، به ندرت بیش از یک سال استفاده می شوند.
بنابراین،وقتی زمان یک دامنه منقضی می شود در آینده می تواند یکی از فاکتورهای پیش بینی مشروعیت یک دامنه استفاده شود.
۵- کلید واژه در نام زیر دامنه:
سایت Moz در سال ۲۰۱۱ توافق کردد که وجود یک کلمه ی کلیدی در زیر دامنه می تواند باعث تقویت رتبه ی سایت شود.
۶-مالکیت بی ثبات (از طریق whois):
ممکن است به گوگل بگوید تاریخچه ی این سایت را مجددا تنظیم کند و لینک هایی که به دامنه اشاره دارند را بی اثر کند.
۷-دامنه ی مناسب دقیق:
اگر سایت شما یک سایت با کیفیت باشد، EMD ممکن است به شما یک لبه بدهد.اما اگر به سایت هایی با کیفیت پایین برسند، به روز رسانی EMD ممکن است به آن ها آسیب برساند.
۸-روشن نبودن خودکار whois:
می تواند تاثیر منفی بگذارد اما هنگامی که شما چندین عوامل را با هم می گیرید، اغلب متفاوتر است تا از مدیریت  اشخاصی که یک سایت یا چندین سایت دارند.(کمی سنگین)
۹-جریمه ی صاحب دامنه:
اگر گوگل فرد خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کنید، سایت های دیگر که متعلق به این شخص است را مورد حساسیت شدید قرار داده و به بدقت بررسی می کند.
۱۰- پسوند TLD کشور:
داشتن کد کشور در سطح دامنه (.cn, .pt , .ca) به رتبه بندی سایت که مربوط به یک کشور خاص است کمک شایانی می کند … اما توانایی های سایت را در رتبه ی بندی در سراسر جهان محدود می کند.
(com. یک دامنه سطح بالای عمومی است و دامنه ir. که برای ایران است یک دامنه سطح بالای کشوری است)
۱۱- کلمات کلیدی در عنوان برچسب ها:
عنوان برچسب یک صفحه وب،دومین عامل مهم بعد از محتواست و در نتیجه باعث ایجاد سیگنال های قوی سئو در صفحات فعال می شود.
۱۲- عنوان برچسب هایی که با کلمات کلیدی شروع می شوند:
کارایی بهتری نسبت به برچسب هایی که با یکی از کلمات کلیدی پایان می یابد دارند.(یک کلک کوچیک اما بزرگ برای سئو سایت شما!؟)
۱۳- کلمات کلیدی در توضیحات برچسب:
یکی دیگر از سیگنال های مرتبط. در حال حاضر اهمیت ویژه ای ندارد، اما می تواند باعث ایجاد اندکی تفاوت باشد.
۱۴-کلمات کلیدی با ویژگی تگ H1:
تگ H1 دومین عنوان برچسب است که سیگنال های مرتبط را به گوگل می فرستد.
۱۵- کلمات کلیدی که اغلب در اسناد استفاده می شود:
داشتن یک کلمه ی کلیدی که نسبت به دیگر کلمات کلیدی بیشتر ظاهر شده و جلب نظر می کند نیز یکی از اعمال مهمی است که باعث فرستادن سیگنال های مرتبط می شود.
۱۶- اندازه ی محتوا:
محتواهایی با حجم زیاد وسعت گسترده تری را نسبت به مقالات سطحی کوتاه پوشش می دهند.
۱۷- چگالی کلمات کلیدی:
اگر چه این مورد دارای اهمیت چندانی نبود در گذشته اما چگالی کلمات کلیدی هنوز  جزو مواردی است که گوگل برای تعیین موضوع صفحه از آن استفاده می کند. اما استفاده ی بی مورد از این فاکتور می تواند به سایت شما صدمه بزند.
۱۸- نهان سازی معنایی کلمات کلیدی در محتوا (LSI):
کلمات کلیدی LSI به موتورهای جست و جو کمک می کند تا معانی متفاوتی را از کلمات استخراج کنند (اپل یک شرکت کامپیوتر با اسم یک میوه) موجود بودن و نبودن کلمات LSI تاثیر فراوانی در ایجاد سیگنال های با کیفیت برای محتوا خواهد بود.
۱۹-کلمات کلیدی LSI در برچسب ها و توضیحات آن ها:
همانند محتوای صفحات وب،وجود کلمات کلیدی LSI در صفحه ی برچسب متا احتمالا به گوگل کمک می کند تا کلمات مترادف را تشخیص دهد.همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل کند.
۲۰- سرعت بارگیری صفحات وب با HTML:
سرعت بارگیری صفحات هر دو از فاکتورهای مهم موتور جست و جوی گوگل و بینگ است.عنکبوت موتورهای جست و جو می توانند سرعت سایت را به صورت نسبتا دقیق بر پایه ی کد صفحه و اندازه ی فایل تخمین بزنند.
۲۱- مطالب تکراری در سایت:
محتواهای یکسان در سایت های مشابه (حتی با کمی تغییر) می تواند یک اثر منفی از دید موتورهای جست و جو باشد.
۲۲- (Rel=Canonical) نگارش استاندارد سئو سایت:
استفاده ی درست از این تگ باعث جلوگیری از دیده شدن محتوای تکراری سایت توسط موتورهای جست و جو خواهد شد.
۲۳- سرعت بارگیری سایت در مرورگر کروم:
ممکن است گوگل از اطلاعات کاربران کروم برای بهتر کردن زمان بارگزاری صفحات و همچنین سرعت حساب سرور، CDN و سایت هایی بدون زبان HTML استفاده کند.
۲۴- بهینه سازی تصاویر:
تصاویر صفحات فعال، سیگنال های مرتبط را از طریق نام فایل، تعریف تگ ALT برای تصویر ، عنوان و توضیحات برای موتورهای جست و جو ارسال می کند.
۲۵- تاخیر در به روز رسانی محتوا:
گوگل کافئین از محتواهایی که اخیرا به روز رسانی شده اند حمایت می کند مخصوصا برای جست و جوهای حساس به زمان.این عامل مهم را جدی بگیرید، گوگل اطلاعات به روز رسانی صفحات را برای کابران نمایش می دهد.
۲۶- تاریخ به روز رسانی ها:
صفحات سایت شما اغلب در چه بازه های زمانی آپدیت می شود؟ روزانه؟ هفتگی؟ هر ۵ سال؟ فرکانس به روز رسانی صفحات شما نیز می تواند نقش مهمی در رنکینگ ایفا کند.
۲۷-کلمات کلیدی برجسته یا بلد:
داشتن یک کلمه ی کلیدی در میان ۱۰۰ کلمه از محتوای صفحه نیز کمک شایانی در فرستادن سیگنال های مرتبط می کند.
۲۸-کلمات کلیدی با تگ های H2 و H3:
داشتن کلمات کلیدی که در زیر عنوان ها با فرمت های H2 و H3 ظاهر می شود می تواند باعث ارسال سیگنال های مرتبط ضعیف باشد.
۲۹- کیفیت لینک های بیرونی:
لینک های بیرونی باعث اقتدار سایت شده و سیگنال های ارزشمندی را به گوگل می فرستد.
۳۰- دستور زبان و تلفظ:
دستور زبان و املای صحیح کلمات باعث ایجاد سیگنال های با کیفیت می شود، اگر چه Cutts پیام های متفاوتی در ۲۰۱۱ درباره ی اهمیت این موضوع اظهار کرد.
۳۱- محتوای هم زمان:
آیا محتوا در صفحه ی اصلی است؟اگر کپی شده از صفحات ایندکس شده درگوگل است، همانند صفحات اصلی  در صفحات مکمل خود به خوبی رتبه بندی نخواهد شد.
۳۲- محتواهای مفید تکمیلی:
طبق اسناد، محتوای های مفید، شاخص کیفیت صفحه است  و همچنین رتبه بندی گوگل
تاکید:طبق اسناد ، محتوای های مفید (رفع نیاز کاربر)، شاخص کیفیت صفحه است و همچنین رتبه بندی گوگل
همانند امکاناتی چون مبدل ارز، ماشین حساب، بهره ی وام و دستور العمل های تعاملی.
۳۳-با موضوع لینک بیرونی سیگنال سئو بدین و از لینک دادن نترسید
۳۴- کلید واژه هایی با کلمات سفارشی:
در حقیقت منظور کلمات کلیدی است که در محتوای صفحات به صورت عمومی نسبت به  عبارت کلیدی مشابه باعث رتبه بندی بهتر می شوند.
برای درک و مثال: در نظر گرفتن یک جست و جو برای ” تکنیک های اصلاح گربه “
یک صفحه برای عبارت “تکنیک های اصلاح گربه “می تواند رتبه ی بهتری نسبت به صفحه ی که برای عبارت ” تکنیک هایی برای اصلاح گربه” بهینه شده است، باشد.
این یک مثال عالیه برای اینکه درک کنیم چرا جست و جو کننده ما اینقدر مهمه
۳۵- تعداد لینکهای بیرونی:
تعداد زیادی لینک های فالو یا dofollow ممکن است به سایت آسیب بزند.
۳۶- چند رسانه ای:
تصاویر، فیلم ها و دیگر عناصر چند رسانه ای ممکن است نه صد درصد به عنوان یک سیگنال با کیفیت محتوایی عمل می کند.

 

 

بهینه سازی سایت در گوگل

بهینه سازی سایت در گوگل

 

 

 

 

اشتراک گذاری در :


info@seouser.ir

ارسال یک نظر

سئو،سئو سایت،خدمات سئو،آموزش سئو،سئو وب سایت، بهینه سازی سایت،بهینه سازی وب سایت، افزایش رتبه سایت